Information till dig som besökare

På den här sidan får du alltid den senaste informationen inför ditt besök. Rutinerna utvärderas löpande och kan komma att ändras och/eller utökas baserat på regeringens beslut och Folkhälsomyndighetens riktlinjer. Det innebär att vi snabbt kan komma att fatta nya beslut som kan påverka dig som planerar att besöka oss.

Vad kan du som besökare göra?

Stanna hemma om du är sjuk
Om du känner dig frisk är du varmt välkommen att besöka museet. Om du känner dig sjuk ber vi dig att stanna hemma till dess att du är helt frisk.

Tvätta händerna ofta
Tänk på god handhygien och tvätta händerna ofta. Det finns handdesinfektion på flera platser på museet.

Visa hänsyn
Visa hänsyn till dina medbesökare genom att fortsätta att hålla avstånd till dem. Vi ser gärna att du kommer till oss vaccinerad med omsorg om dig själv, andra besökare och oss anställda. Undantaget är du som är under 16 år och du som av medicinska skäl inte bör vaccinera dig. Information om hur du vaccinerar dig finns på 1177. Stanna hemma om du är sjuk eller har symptom.

Som besökare behöver du inte visa vaccinationsbevis vid museibesöket.

Vad gör vi på museet?

Ökad städfrekvens
Vi har ökat städfrekvensen för att säkerställa att du har en ren miljö att vistas i under ditt besök. Vi avskiljer med plexiglas och rengör områden som är extra utsatta (dörrhandtag, kranar, tvålhållare, betalstationer) mer frekvent. Handdesinfektion finns utplacerad på samtliga toaletter och på utvalda platser i våra utställningar.

Vi följer myndigheternas uppdateringar och rekommendationer. För mer information se Folkhälsomyndighetens information om covid-19 och myndigheternas samlade information på www.krisinformation.se

FÖLJ OSS I SOCIALA MEDIER

Vill du hellre uppleva museet digitalt så kan du följa oss på sociala medier.

Klicka här för att komma till Vitlycke museum på Facebook.

Klicka här för att komma till Vitlycke museum på Instagram.

Senast uppdaterad: 2022-02-09 09:32