Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Rock art tattoo 16/7

Vitlycke museum har under 2019 arbetat med en utställning kallad ”Rock art tattoo” som vill lyfta dagens tatueringar med motiv och inspiration från hällarna i Bohuslän eller bergskonst runtom i världen. Utställningen går att besöka 24 juni till 30 september.

Den 16 juli kommer en fest hållas för Rock art tattoo på Vitlycke museum. Aktiviteter kommer hållas under hela dagen som avrundas på Gerlesborgsskola med utställning och mingel.

Det här händer under dagen

Tryck din egen T-shirt workshop. Vi kommer använda hällristningarna på Tanum kommuns vackra brunnslock som schablon. Denna aktivitet kommer att hålla på under hela dagen kl. 10.00-18.00, eller så länge färgen räcker till. OBS! Ta med din egen t-shirt/byxa/hatt eller annat textil till denna aktivitet. Om man inte har med sig egna textilier kan man köpa en tygpåse på plats för 20 kr.

Skissworkshop i Gerlesborgsskolans regi kl. 13.00-13.30. Max 15 deltagare, ingen föranmälan utan först till kvarn gäller. Gratis.

Hennatatuering med Khadija Omar kl. 10.00-18.00, kostar 50 kr.

Artist talk med Linn Andersson Franek som ställer ut på Galleri Gerlesborg i sommar (läs mer om Linn här). Kl. 15.00 i biblioteket.

Hootchie-Coo tattoo. För de som känner att det är ”dags” kommer det finnas tillfälle att skaffa sig en egen hällristningstatuering av Tanums Hootchie-Coo tattoo (åldersgräns 18 år). Det kommer finns färdiga hällristningsmotiv att välja bland. 11.00-16.00, tatueringen bekostas av deltagaren.

Efter denna aktivitetsstäta dag på Vitlycke museum beger vi oss till Gerlesborgs konstskola och avnjuter Linn Andersson Franeks utställning och minglar tills vi måste gå hem! (Transport sker på egen hand.)

Varmt välkomna!

Senast uppdaterad: 2019-05-14 09:27