Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Ändrade skolprogram med anledning av covid-19

Museets skolprogram kommer under en period att förändras. Anledningen är Folkhälsomyndighetens samt Västra Götalandsregionens information och rekommendationer med hänsyn till smittoläget för coronaviruset och covid-19.

Vi fortsätter att erbjuda skolprogram för grundskola men dessa kommer att anpassas för att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Vi håller oss uppdaterade och informerar löpande om nya riktlinjer införs.

Specifik information har skickats ut till de skolor som bokat lägerskolor, bronsåldersdagar eller vitlyckedagar.

Guidade visningar genomförs som planerat med förändringen att all undervisning sker utomhus.

Vid frågor om specifika verksamheter eller arrangemang ring 010-441 43 10 eller maila vitlyckemuseum@vgregion.se.

Senast uppdaterad: 2020-03-25 11:53